فناوری اطلاعات
فرآیند سیستم راسا

بازبینی قدرتمند داده‌ها با Power BI

 

Power BI یک ابزار قدرتمند در حوزه تجزیه و تحلیل داده‌ها و ایجاد گزارش‌های تصویری است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است. این ابزار به تجمیع، تحلیل و تجسم داده‌ها از منابع مختلف کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری در سازمان‌ها و کسب و کارها انجام شود.

 

مهمترین اجزای Power BI عبارتند از:

1. Power BI Desktop:

این بخش ابزار به تحلیل داده‌ها، ایجاد مدل‌های داده و ساخت گزارش‌های پیچیده کمک می‌کند. با استفاده از رابط کاربری کاربرپسند، می‌توان تعداد زیادی از تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته را انجام داد.

 

2. Power BI Service:

این بخش به اشتراک گذاری گزارش‌ها و داشبوردها با دیگر کاربران از طریق ابری اجازه می‌دهد. همچنین، از طریق مرورگر و دستگاه‌های تلفن همراه، به تجزیه و تحلیل داده‌ها و دسترسی به گزارش‌ها می‌پردازد.

 

3. Power BI Mobile:

اپلیکیشن موبایل Power BI به کاربران اجازه می‌دهد تا در هر زمان و مکانی به گزارش‌ها و داشبوردهای خود دسترسی داشته باشند. این امکان را فراهم می‌کند که در تصمیم‌گیری‌ها از داده‌های به‌روز و قابل اطمینان استفاده شود.

 

4. Power BI Gateway:

برای اتصال به منابع داده‌ی محلی مانند پایگاه داده‌ها و سیستم‌های‌ ERP، از Power BI Gateway استفاده می‌شود. این ابزار اطمینان می‌یابد که داده‌ها به طور ایمن و مطمئن به Power BI Service منتقل می‌شوند.

 

Power BI به کاربران اجازه می‌دهد تا از داده‌های خود بهره‌برداری کرده و تصمیم‌های بهتری اتخاذ کنند. با استفاده از این ابزار، می‌توان داشبوردها و گزارش‌هایی با تجسم‌های جذاب و قابل فهم ایجاد کرده و به تیم‌ها و مدیران کمک کرد تا درک بهتری از عملکرد کسب و کار خود داشته باشند.